بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت سایت بری بت مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر سایت وین نود

سایت شرط بندی ناسا بت nasabet بدون فیلتر + اپلیکیشن

جهت ورود به سایت ناسا بت nasabet کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 19, 2024

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ | صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج بستری | ارزهای دیجیتال | ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی | صرافی ارز دیجیتال چیست؟ | آسان ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال

برای خرید، فروش و به‌طور کلی معامله ارزهای دیجیتال باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید؛ صرافی‌هایی که مجازی هستند و در قالب سایت یا اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند. اگر نمی‌دانید صرافی ارز دیجیتال چیست، معاملات در آن چگونه انجام می‌شود، چه انواعی می‌تواند داشته باشد و چگونه در ایران می‌توانیم از آنها استفاده کنیم، این مقاله را تا انتها بخوانید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یا اکسچنج (Exchange) بستری است که در آن اشخاص می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را معامله و به ارز دیجیتال دیگر یا پول ملی تبدیل کنند. صرافی می‌تواند یک سایت باشد یا یک اپلیکیشن موبایل که روی تلفن همراه نصب می‌شود یا هر دو.

با ثبت‌نام در یک صرافی ارز دیجیتال می‌توانید در قبال پول ملی یا ارز دیجیتال دیگر، ارز دیجیتال خریداری کنید یا ارز دیجیتال خود را در قبال پول ملی (مانند ریال) یا یک ارز دیجیتال دیگر به فروش برسانید.

قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس همین عرضه و تقاضا در صرافی‌های ارز دیجیتال تعیین می‌شود.

برای ثبت‌نام یا انجام معامله، نیاز به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد و تنها کافی است از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل اقدام شود، چراکه وقتی با دارایی‌هایی از جنس دیجیتال سروکار داریم، نیاز به مراجعه حضوری از بین می‌رود.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

اینکه یک صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند به نوع صرافی بستگی دارد. در ادامه مقاله درباره انواع صرافی‌ها می‌خوانید، اما اگر بخواهیم نگاهی کلی به کار صرافی‌ها داشته باشیم، هر صرافی به یکی از این دو شکل کار می‌کند:

  • حالت اول: شما با خودِ صرافی معامله می‌کنید. (از خود صرافی می‌خرید یا به خود صرافی‌ می‌فروشید.)
  • حالت دوم: صرافی خودش طرف معامله نیست و فقط یک واسط بین خریداران و فروشندگان است و از انجام معاملات مقداری کارمزد می‌گیرد.

در تعداد کمی از صرافی‌ها (که البته در بین صرافی‌های ایرانی تعدادشان زیاد است)، طرف معامله خود صرافی است، یعنی افراد برای خرید ارز دیجیتال، آن را از خود صرافی خریداری می‌کنند و برای فروش، ارز دیجیتال خود را به خود صرافی می‌فروشند. در اینجا درآمد صرافی از تفاوت قیمت خریدوفروش است؛ یعنی قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی نسبت به قیمت فروش آن به صرافی بالاتر است.

در حالت دوم دیگر صرافی‌ها طرف معامله شما نیستند، بلکه در حقیقت واسط بین خریداران و فروشندگان هستند و از هر معامله درصدی کمیسیون (مثلاً ۰.۱ درصد از مبلغ معامله) دریافت می‌کنند. از نظر جهانی، اغلب صرافی‌ها به روش دوم کار می‌کنند، اما در ایران (حداقل در زمان نگارش این مطلب) بیشتر صرافی‌ها از نوع اول هستند، یعنی صرافی خودش طرف معامله است.

جفت‌ارز چیست؟

در یک صرافی‌ ارز دیجیتال برای نشان‌دادن امکان تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگر از مفهومی به‌نام جفت‌ارز استفاده می‌کنند.

یک جفت‌ارز در صرافی به این صورت نمایش داده می‌شود: نماد اختصاری ارز دیجیتال اول / نماد اختصاری ارز دیجیتال دوم

به‌عنوان مثال، نماد اختصاری بیت کوین BTC و نماد اختصاری تتر USDT است. بنابراین جفت‌ارز بیت‌ کوین – تتر را این‌گونه مشاهده می‌کنید: BTC/USDT

شما برای معامله هر کالای خاص باید به مکان خاص آن کالا بروید، یعنی برای خرید طلا باید به بازار طلا فروشی و برای خرید سهام باید به بازار بورس وارد شوید تا بتوانید آن کالا را بخرید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیز یکی از راه های هموار و مطمئن این است که از طریق صرافی ارز دیجیتال این کار را کرد. در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم که صرافی ارز دیجیتال چیست.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی است که در آن می توان ارز دیجیتال خرید و فروش کرد و به معامله ارزهای دیجیتال پرداخت. صرافی ها یک پلتفرم آنلاین است که رایج ترین روش برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به حساب می آیند.

در صرافی ها شما می توانید ارزهای دیجیتال را به صورت جفت ارز معامله و مبادله کنید به عنوان مثال شما می توانید جفت ارز بیت کوین/ اتریوم (BTC/ETH) را با یکدیگر معامله کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت این جفت ارزها امکان پذیر است. در واقع این اکسچنج ها یک بازار آنلاین برای کل شبکه ارزهای دیجیتال هستند.

اکسچنج (Exchange) در زبان انگلیسی به معنای مبادله و معامله و همچنین صرافی می باشد و به همین دلیل با ورود ارزهای دیجیتال به ایران ابتدا به صرافی ارز دیجیتال در ایران اکسچنج می گفتند و تا مدت ها با این نام شناخته می شد. کم کم با جا افتادن کلمه صرافی استفاده از این لغت نیز بیشتر شد و در حال حاضر اکثرا با نام صرافی ارز دیجیتال آنها را می شناسند.

ویژگی های صرافی ارز دیجیتال

صرافی ها ویژگی های زیادی را برای معامله کنندگان ارز دیجیتال ارائه می دهند. برای استفاده از خدمات این پلتفرم های آنلاین شما ابتدا باید در آنها ثبت نام کنید. صرافی ارز دیجیتال برای کسانی که در این پلتفرم ها ثبت نام و احراز هویت (2FA) می کنند قابلیت های زیادی را فراهم می کنند. یک صرافی می تواند به عنوان کیف پول برای دارایی های ارز دیجیتال عمل کنند. هر صرافی کیف پول خود را دارد که با ثبت نام در آنها کیف پول حساب شما ساخته می شود. البته امنیت کیف پول این اکسچنج ها همگی بالا نیست و قرار دادن دارایی در صرافی خیلی امنیت بالایی ندارد.

ویژگی اصلی و مهمی که صرافی ها ارائه می دهند خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما همچنین می توانید از این پلتفرم ها برای ترید یا معامله استفاده کنید. می توانید در صرافی سفارش خرید (sell or buy order) یا حد ضرر (stop loss) انتخاب کنید و با انتخاب آنها صرافی به طور خودکار ارز شما را خرید یا فروش می کند.

می توان گفت صرافی های ارز دیجیتال اندکی شبیه به کارگزاری های بازار سنتی می باشند اما تفاوت های زیادی دارند. این صرافی ها ابتدا امکاناتی نظیر خرید صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ و فروش ارز دیجیتال را برای معامله کنندگان تامین می کردند اما با گسترش این حوزه در حال حاضر صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ صرافی های بزرگ قابلیت های زیادی را برای تریدرهای ارز دیجیتال فراهم کرده اند. ویژگی هایی نظیر صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ معاملات مارجین و فرابورس(OTC) و قراردادهای آتی نیز برای در صرافی های بزرگ این حوزه وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

معاملات مارجین یکی از انواع معاملات است که در آن با مقدار صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ بسیار زیادی پول قرض گرفته شده از فرد دیگر بر اساس پولی که قبلا داشتید معامله انجام می‌شود. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

فرابورس (OTC) معامله ای صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ است که بین ماینر ها یا سرمایه گذاران اولیه کریپتو محبوب شده است و مستقیما بین افراد علاقه صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ مند صورت می گیرد و این معامله بدون نظارت صرافی ها انجام می شود. دفاتر OTC برای افرادی که صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ مایل به فروش مقادیر زیادی کوین بدون متوصل شدن به صرافی می باشند محبوب است. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

قراردادهای آتی بیت ک صرافی ارز دیجیتال چیست ؟وین صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ و ارزهای دیجیتال بدین صورت است که شما اقدام به خرید دارایی با قیمت آینده آن می کنید و سپس صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ در زمانی که تعیین کرده اید پول خود را واریز می کنید و کوین خود را دریافت می کنید. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

درآمد این صرافی ها از مقدار کارمزدی که بابت خدمات ارائه صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ می دهند تامین می شود. در واقع برای هر کاری در صرافی شما باید کارمزد آن کار را پرداخت کنید. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

البته باید به این موضوع اشاره کرد که هر صرافی در این حوزه صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ با توجه به کاربران خود ویژگی های خاصی را ارائه می دهند که با یکدیگر متفاوت می باشند. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال د صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ر غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

در نتیجه، دیگر صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست. شبکه صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ بلاک چین، شبکه‌ای وسیع و گسترده است که ارزهای دیجیتالی در بستر آن تبادل می‌شوند. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

استفاده از انواع ار صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنشصرافی ارز دیجیتال چیست ؟ با ارز دیجیتالی در بستری گسترده نیاز به کلید‌های عمومی و خصوصی وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

این کلیدها، امنیت فعالیت با رمزارزهای دیجیتالی را بالا می‌برند. در واقع، صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ عملیات تراکنش با ارزهای دیجیتال به کمک فرایندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می‌شود. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

در روش‌های قبلی که نسبت به تراکنش با ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ و بلاک چین، سنتی محسوب می‌شوند، مبلغ زیادی به عنوان کارمزد در جابجایی ارزها و معاملات از سوی صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ موسسات مالی واسطه و بانک‌ها دریافت می‌شود. اما انجام فعالیت‌های گوناگون با انواع ارز دیجیتال دیگر صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ چنین مشکلی ندارد. یعنی به ازای مبلغ بسیار اندکی از کارمزد، امکان تراکنش‌های مالی وجود دارد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال، یک هافبک تخصصی!

این روزها که اوضاع ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ مطلوب است و به عنوان پدیده‌ای نوظهور با کاربردهای فراوان از آنها یاد می‌شود، نیاز به شناخت و کسب آگاهی درباره‌شان بیش از هر زمانی است. بانک‌ها، موسسات مالی، دولت‌ها و سرمای صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ ه‌گذاران زودتر از باقی افراد، متوجه این ارزها شده‌اند. اینها علاوه بر اینکه به اهمیت و ظرفیت ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ پی برده‌اند، از حضور این بازیگر تازه‌وارد در بازار کمی احساس ترس و دل‌نگرانی هم پیدا کرده‌اند. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

همان‌طور که گفته شد، تبادلات مالی صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ و انجام تراکنش‌های مختلف با رمزارزهای دیجیتال بسیار کم‌هزینه‌تر از استفاده از روش‌های سنتی صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ گذشته است. در نتیجه، بدیهی خواهد بود که موسسات مالی و بانک‌ها کمی احساس خطر کنند. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

البته با وجود تمام حرف و حدیث‌هایی که درباره جانشینی انواع ارز دیجیتال با ارزهای حقیقی مطرح می‌شود، همچنان، هم صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ه صرافی ارز دیجیتال چیست ؟چیز درباره این ارزها در حد حدس و گمان است و حتی دولت‌ها، مهندسان، کارشناسان و افراد خبره صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ در دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نیستند. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

یکی از دلایل عمده‌ این موضوع، تخصصی بودن بیش از حد صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ ساز و کار انواع ارز ها است. در واقع، دانش دولت‌ها، کارشناسان و… بسیار کمتر از آن است که بتوانند صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ این پدیده تازه را به خوبی تحلیل کنند. پس بهترین راه برای یادگیری آموزش ارز دیجیتال به صورت تخصصی است! صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

داستان تولد ارزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

عده اندکی از افراد از پیدایش انواع ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ اطلاع دارند. این پدیده، در واقع به عنوان اختراعی در کنار یک اختراع دیگر، پا به دنیای ارزها گذاشت صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ صرافی ارز دیجیتال چیست ؟. بیت‌کوین، معروف ترین ارز دیجیتالی است که خالق آن، فردی ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو است. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

هویت این فرد صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ کاملا مشخص نیست و فرضیه‌هایی وجود دارد که شاید این فرد، نامی جعلی برای گروهی از افراد باشد که اقدام به تولید و طراحی نخستین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین کرده‌اند که نخستین و مهم صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ ‌ترین پول دیجیتال است و از سایر انواع این ارز بیشتر در معرض قضاوت و تحلیل قرار می‌گیرد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

به عبارت دقیق‌تر، در صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ دنیای دیجیتال به بیت‌کوین توجه زیادی می‌شود. این ارز، قیمت‌ ارزهای دیگر را تعیین می‌کند و روی مسیری صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ که ارزهای دیگر دیجیتالی طی می‌کنند، اثرات فوق‌العاده‌ای دارد. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

قبل از اینکه ایده طراحی و تولید اسکناس صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ ‌های دیجیتالی به عرصه ظهور برسد، بیت‌کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه شد که برای معامله صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ و انجام تراکنش‌های مختلف با آن، هیچ واسطه‌ای میان دریافت‌کننده و گیرنده وجود نداشت. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین در بستری کاملا صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ غیرمتمرکز، امکان معامله میان دو فرد را بدون نیاز به بانک‌ها و موسسات فراهم می‌کند. در واقع، بیت صرافی ارز دیجیتال چیست ؟ کوین و شیوه جذاب تراکنش با آن، قبل از اینکه ایده پول دیجیتالی به منصه ظهور برسد، پا به دنیا گذاشت. صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟
صرافی ارزهای دیجیتال چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter