بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت سایت بری بت مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر سایت وین نود

سایت شرط بندی ناسا بت nasabet بدون فیلتر + اپلیکیشن

جهت ورود به سایت ناسا بت nasabet کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 19, 2024

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران | اعلام ارزهای دیجیتالی مجاز در ایران | معاون وزیر صنعت ایران | استخراج ارزهای دیجیتال | وضعیت مقررات ارزهای دیجیتال در جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اقتصاد نیوز، بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد:طبق مصوبه هیات دولت تنها رمز ارزهای استخراجی در داخل کشور طبق ضوابط می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از این رو معامله‌ی دیگر رمز ارزها مجاز نیست.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی براین اساس صرافی‌های مجاز و بانک ها می‌توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند. اما معامله و خرید فروش رمزارزهای دیگر مجاز نیست.

این بانک در بیانیه خود اعلام کرد: به هم‌میهنان عزیز اکیدا توصیه می‌شود از خرید و فروش رمز ارزها خودداری کنند.

بانک مرکزی تصریح کرده است:بر اساس مصوبه دولت، تمام مخاطرات و ریسک های انجام تبادل هر نوع رمزارز صرفا بر عهده متعاملین است.

عبدالناصر همتی، رئيس کل بانک مرکزی ایران گفته است به زودی چند صرافی مشخص می‌شوند تا «بتوانند برای واردات از طریق رمز ارزها، تأمین ارز کنند».

او در مصاحبه‌ای که شب گذشته از تلویزیون ایران پخش شد، گفت یک کارگروه دولتی، مصوبه قبلی هیات وزیران مبنی بر «غیرمجاز بودن مبادلات رمز ارزها» را اصلاح کرده است و «قرار شد کسانی که رسمی رمز ارز استخراج می‌کنند، بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند».

او تاکید کرده است که خرید و فروش رمز ارزها فقط برای واردات است و «مبادله رمز ارزها بین یکدیگر مجاز نیست».

بانک مرکزی ایران اردیبهشت سال ۹۷ با انتشار بخشنامه‌ای اعلام کرده بود که به کارگیری ابزار بیت‌کوین و سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی ایران ممنوع است.

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای مجازی را ممنوع کرد

بیت کوین، مشهورترین ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده در میان ارزهای دیجیتال پرشمار معرفی شده در جهان است.

قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر تا مرز ۶۰ هزار دلار نیز رسید ولی در روزهای اخیر با افت قیمت در محدوده ۴۹ هزار دلار مبادله می‌شود.

بانک مرکزی ایران قبلا دلایل ممنوعیت استفاده از ارزهای مجازی را قابلیت این ارزها برای تبدیل شدن به «ابزاری برای پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اعلام کرده بود که می‌توانند به طور کلی به ابزار«جابه‌جایی منابع پولی مجرمان بدل شوند».

با این حال اظهارات تازه مقام‌های بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد که دولت ایران قصد دارد با کنترل این بازار، از تولید ارزمرزها برای تامین ارز استفاده کند.

فناوری بلاکچین که در ارزهای دیجیتال به کار برده می‌شود بدون نیاز به خدمات بانکی می‌تواند نقل و انتقال ارز را خیلی سریع و امن انجام دهد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در برنامه دیشب تلویزیون ایران گفته است با توجه به «محدودیت‌های تحریمی و ارز آوری»، استفاده از ظرفیت رمز ارزها می‌تواند به کشور کمک کند.

۱۵ تیرماه امسال نیز سعید زرندی، معاون وزیر صنعت ایران اعلام کرده بود که استخراج ارزهای دیجیتال «ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها به شمار می‌آید».

در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره افزایش توجه عمومی سرمایه‌گذاران در بورس به خرید و فروش رمز ارزها در ایران منتشر شده است.

حسین خسروپور، کارشناس ارزهای دیجیتال نیز به تلویزیون ایران گفته است «از فروردین سال ۹۸ تا فروردین سال ۹۹، سی و هفت هزار میلیارد ریال مبادله رمز ارزها در کشور اتفاق افتاده است».

در هفته‌های گذشته، بحث استخراج بیت‌کوین و ارتباط آن با خاموشی‌های گسترده در ایران نیز بحث‌برانگیز شده بود.

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

همزمان با کمبود برق؛‌ ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانگسترش فعالیت چینی‌ها در زمینه استخراج بیت‌کوین در ایران

در دو هفت ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانه آخر دی‌ماه، پس از بروز خاموشی‌ها گسترده در چند کلان‌شهر ایران، مدیرعامل شهرک‌های ارزهای دیجیتال مجاز در ایران صنعتی تهران روز سه‌شنبه استخراج رمزارز و به‌ویژه بیت‌کوین را دلیل قطع برق عنوان کرد.

استخراج (ما ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانینینگ) بیت‌کوی ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانن توسط کامپیوترهای خاصی انجام می‌شود که مصرف برق آنها بسیار بالا است. اعضای شبکه، تراکنش ارزهای دیجیتال مجاز در ایران بیت‌کوین را پردازش کرده و با حل مسائل ریاضی بیت‌کوین‌های جدید استخراج می‌کنند. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

دولت ایران در حالی ارزهای دیجیتال مجاز در ایران مبادله رمز ارزهایی مثل بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرده است ولی استخراج آنها را ممنوع نمی‌داند. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

با توجه به ارزان بودن برق در ایران، در سال‌های اخیر توجه ارزهای دیجیتال مجاز در ایران شرکت‌های مختلف از جمله شرکت‌های چینی برای استخراج بیت‌کوین در ایران جلب شده است. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

بنا بر گزارش‌های رسمی، ارزهای دیجیتال مجاز در ایران بزرگ‌ترین محوطه استخراج رمزارز ایران توسط چینی‌ها در رفسنجان ساخته شده است. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

بیت کوین در ایران به صورت رسمی هنوز قانونی نیست اما استفاده از بیت کوین در کشور جرم هم نیست. قوه قضاییه به عنوان ارزهای دیجیتال مجاز در ایران ارزهای دیجیتال مجاز در ایران عالی‌ترین نهاد قانونی کشور، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده دارد. بنابر فرایند تایید قوانین ارزهای دیجیتال مجاز در ایران و مصوبات در مجلس، قوه‌ قضاییه معمولا پس از اجرای یک قانون، بر اجرای آن نظارت می‌کند. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی، «هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد جرم محسوب می شود.» بنابراین به دلیل عدم وجود مجازات برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا نگهداری بیت کوین نمی‌توان این اعمال ارزهای دیجیتال مجاز در ایران را جرم دانست. با این وجود، دیگر نهادهای زیرنظر این سازمان مانند نیروی انتظامی در قبال کلاهبر ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانداری‌های این حوزه به عنوان یک فناوری مسئولیت و اختیاراتی دارند. جدای بحث چیستی ارزهای ارزهای دیجیتال مجاز در ایراندیجیتال، به عنوان یک فناوری، قانون می‌تواند پیگیری های لازم را تا جایی که ممکن باشد، انجام دهد. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران
در صورت رخ دادن هرگونه کلاهبردار ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانارزهای دیجیتال مجاز در ایرانی، هک و یا عدم وفای به عهد در فضای ارزهای دیجیتال، یک فرد می‌تواند شکایت رسمی ارائه دهد و دادگاه به آن رسیدگی خواهد کرد.

در روز ۳۱ تیر ۱۳۹۸، رئی ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت کمیسیون اقتصادی دولت با به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانصنعت «بیت کوین» خبر داد. اما بانک مرکزی بارها در اطلاعیه‌هایی ورود ارزهای دیجیتال به حوزه ار ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانزهای دیجیتال مجاز در ایران پرداخت کشور را ممنوع کرده است. به طور کلی خرید و فروش و نگهداری بیت کوین توسط مردم جرم ارزهای دیجیتال مجاز در ایران نیست اما در مقیاس وسیع و حوزه پرداخت‌های کلان کشور، فعلا مجوز خاصی صادر نشده است. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

ممنوعیت معامله بیت کوین توسط بانک‌ها و موسسات مالی

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

بانک مرکزی ایران در ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانتاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، طی اطلاعیه‌ای به کارگیری ابزار بیت کوین و سایر ارزهای مجازی در تمام مراکز پولی و مالی کشور را ممنوع اعلام کرد. اما این حکم به معنای ممنوعیت کامل بیت کوین و ارزهای ارزهای دیجیتال مجاز در ایران دیجیتال نبود. طبق این اطلاعیه هرگونه استفاده و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بانک‌ها، موسسات مالی و صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی رسما ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت از ارزهای دیجیتال مجاز در ایران گذشته نیز وجود داشت اما برای آن بخشنامه رسمی صادر نشده بود. در واقع تنها بانک‌ و صرافی‌های ارزهای دیجیتال مجاز در ایران زیر نظر بانک مرکزی از خرید و فروش بیت کوین به صورت رسمی منع شدند. پس از اعلام این ارزهای دیجیتال مجاز در ایران حکم، ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفت‌وگویی درباره اطلاعیه منتشر ارزهای دیجیتال مجاز در ایران شده مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، اذعان داشت که اطلاعیه ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال در مراکز پولی و مالی از سوی شورای عالی مبارزه با پولشویی، سیاست نهایی بانک مرکزی در پول‌های دیجیتالی نیست. در واقع هیچ سیاستی در هیچ زمانی نهایی نیست و سیاست‌ها ارزهای دیجیتال مجاز در ایران به صورت بازه زمانی در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر در بحث تحریم‌ها و ساخت ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال مجاز در ایران ملی، بانک مرکزی در جایگاه مجری اصلی کار قرار دارد. طبق اخبار و گزارشات به انتشار رسیده، بنا ارزهای دیجیتال مجاز در ایران ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانبر این بود که تا پایان ماه شهریور سال ۱۳۹ ، سیاست‌های کلی بانک مرکزی در قبال ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال مجاز در ایران اعلام شود اما در زمان تالیف این گزارش این اتفاق رخ نداده است و دلیل آن را می‌توان شک و تردید ارزهای دیجیتال مجاز در ایران بالا نسبت به این فضای نوپا دانست. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، در واکنش به این پرسش که آیا ایران واقعا بطور ارزهای دیجیتال مجاز در ایران جدی در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله محاسبات متقابل است؟ به این صورت ارزهای دیجیتال مجاز در ایران پاسخ داد ک ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانه هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد این فضا چیزی گفت. بانک مرکزی همچنین به دلیل آنچه ارزهای دیجیتال مجاز در ایران که پولشویی و کلاهبرداری عنوان می‌شد، دستور مسدودسازی گسترده سایت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال مجاز در ایران بیت کوین و ارزهای دیجیتال را صادر کرد. در حال حاضر هیچگونه مجوز رسمی برای تاسیس صرافی یا ارزهای دیجیتال مجاز در ایران سایت خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی صادر نمی‌شود و تمامی سایت‌ها و مراکز فعل ارزهای دیجیتال مجاز در ایرانی به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند. بانک مرکزی همچنین در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کرد. ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

ارزهای دیجیتال مجاز در ایران
تعداد ارزهای دیجیتال مجاز در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter